درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

ابر برچسبها

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-08:19 ق.ظ

ترجمه مقاله آموزش سیار چالش ها و پتانسیل ها

عنوان انگلیسی مقاله: Mobile learning – challenges and potentials
عنوان فارسی مقاله: آموزش سیار،چالش ها و پتانسیل ها.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
گذر به جامعه اطلاعاتی و متعاقب آن نیاز نسبتا شدید مرتبط با یادگیری مادام العمر و در طول زندگی، و پوشش  روزافزون و توسعه در اطلاعات سیار و از طرف دیگر فناوری ارتباطات، مبنای آموزش سیار را شکل می دهد. این مقاله به بحث در مورد چالش ها و پتانسیل های روند آموزش سیارکنونی از جنبه های گسترده می پردازد. با برگشت به منشا اولیه یادگیری، این مقاله به بررسی آموزش سیار و همچنین مفاهیم مربوطه و تعاریف و بررسی الزامات، موانع بلقوه و مزایای آموزش سیار را می پردازد. در نهایت، کاربردهای آموزش سیار نوید بخش مورد بررسی قرار گرفته و بررسی های تجربی آینده مطرح می گردد. 
کلیدواژه: تعاریف، آموزش الکترونیک، یادگیری سیار، آموزش سیار، کاربرد آموزش سیار، نوآوری های آموزش سیار، مشکلات و چالش های آموزش سیار، آموزش فراگیر
نکته های بیوگرافی
میشل دنک در دانشگاه وین به مطالعه آمار که تمرکز اصلی اش بر روی سیستم های فرا اطلاعاتی آماری و یکپارچه سازی داده ها بوده است، پرداخت. از سال 2002، او به عنوان پژوهشگر برتر در تحقیقات کسب و کار دیجیتال و گروه توسعه مرکز صلاحیت تجارت الکترونیک ، شرایط و توسعه توان اولیه برای انتخاب پروژه های مطلوب بوده است. او همچنین به عنوان مدرس خارجی دانشگاه وین می باشد. 
میشل وبر به مطالعه اقتصاد و تجارت در دانشگاه اقتصاد و مدیریت کسب و کار وین  مشغول بود. او در اطلاع رسانی تجارت و مدیریت راهبری متخصص بوده و در حال حاضر در مرکز صلاحیت تجارت الکتروننیک در وین کار می کند، که تمرکزش را بر روی مسئله مسب و کار الکترونیک در اقتصاد شبکه ای قرار داده است. 
رولاند بلفین به مطالعه مدیریت کسب و کار با تمرکز خاص بر روی کنترل و مدیریت اطلاعات در وین مشغول بود. به مدت بیش از 8 سال، در رادیو تلویزیون اتریش و سازمان نظم بخشیدن به مخابرات (RTR) فعالیت داشت. از آغاز آزادسازی مخابرات در اتریش، او مشارکتی در حل مسائل اصلی نظم بخشی همانند دسترسی عادلانه به زیرساخت ها، اختصاص عادلانه فرواونی  تحلیل بازار داشته است. در حال حاضر، او در ایجاد برنامه راهبری 5 ساله فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اتریش مشارکت دارد. 
ص 2
1. مقدمه:
سابقه آموزش و متعاقب آن دانش اساسا تحت تاثیر تکامل خواندن و نوشتن به عنوان یک مهارت فرهنگی در ترکیب با توسعه متون و الفبا بوده است- یعنی فرایندی که شامل چندین هزاره قبل از میلاد مسیح می باشد. پاپیروس، کاغذ پوستی و در نهایت کاغذ امروزی مرتبط با این فرایند بوده و امکان گرداوری، اشتراک و توزیع اطلاعات را در این مسیرهای ارائه و ذخیره سازی داده ایجاد کرده اند. به هر حال انتقال اطلاعات با شتاب کمی - جدا از مسائل اجتماعی و سازمانی ( برای مثال در ارتباط با آموزش عمومی) به پیش رفته است- که این به دلیل عدم توانایی برای تولید به صرفه و توزیع اطلاعات نوشتاری بوده است.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:24 ق.ظ

معلمان کارشناس در برابر معلمان تازه کار

عنوان انگلیسی مقاله: Expert Versus novice Human tutors
عنوان فارسی مقاله: معلمان کارشناس در برابر معلمان تازه کار.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با توجه به اینکه میانگین اندازه تاثیر برای آموزش انسانی بسیار کمتر از انحراف معیار 2.0 می باشد که کل زمینه را تحت تاثیر قرار می دهد، فرد به این می اندیشد که  آیا چیز اشتباهی در ارتباط با آموزگاران انسانی در این مطالعات وجود دارد. به طور مشخص اینکه، آیا آن ها آموزگاران متخصص می باشند؟ بخش بعدی به بررسی این پرسش پرداخته و مختصرا به مرور تحقیقات پیشین در مورد تخصص آموزش انسانی می پردازد. بخش زیر تمرکزش را بر روی بررسی هایی قرار می دهد که مشخصا دارای اندازه تاثیر بالا بوده تا مشخص شود چرا معلمان به طور معمول موفق بوده اند. مابقی بخش ها به بحث در مورد کاربردهای نظری، محدودیت ها، و پیشنهادات برای تحقیقات آینده می پردازد. 
آموزگاران مبتدی در برابر آموزگاران متخصص
هیچ تعریف پذیرفته شده در مورد آموزگاران متخصص وجود ندارد. به هر حال در بسیاری از بررسی های انجام شده در مورد آموزش انسان، محققان آموزگاران خود را به عنوان کارشناس، بر مبنای تجاربشان با گذشت سال ها دسته بندی می کنند. 
جستجو در محدودیت هایی که اخیرا ذکر شده است ( برای نمونه محتوای STEM) چندین بررسی را آشکار کرده که به مقایسه کارایی آموزگاران متخصص و مبتدی به همراه چندین بررسی به مقایسه رفتار آن ها بدون اندازه گیری بازدهی نسبی شان می پردازد ( جدول A10  در ضمیمه مشاهده کنید). تقریبا تمام این بررسی ها نشان می دهد که آموزگارن مبتدی تمایل دارند بیشتر سخنرانی کرده و آموزگاران متخصص تمایل به گفتگو متقابل دارند. 
بررسی های انجام شده حاوی شواهد کمی می باشد که آموزگاران متخصص دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران تازه کار می باشند. جدول A10 به فهرست بندی مقایسه آموزگاران متخصص- مبتدی به همراه چندین بررسی دیگر که به دستکاری فعالیت های متعامل آموزگاران می پردازد، اختصاص داده شده است. اگرچه بعضی از تفاوت های مطلق در ارتباط با کارایی در مسیر مورد نظر می باشند، تنها دو مورد از این مقایسه ها تفاوت های قابل اطمینانی را در مزایای یادگیری نشان می دهند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل های متا کوهن و همکارانش هیچ ارتباطی را بین تجربه آموزگاران و کارایی آن ها نشان نمی دهد ( با این وجود کارشناسانی در زمینه این موضوعات وجود دارند). کلارک و همکارانش دریافته اند که آموزش کارشناسان در موضوعات و تجارب به عنوان آموزگار باعث بازدهی بیشتر آن ها نمی گردد. 
این یافته ها متناسب با سطح تعامل فرضیه ها می باشد. اگرچه آموزگاران متخصص دارای تعامل بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی می باشند، اغلب دارای بازدهی بیشتری نسبت به آموزگاران مبتدی نمی باشند. علاوه بر این، محدود کردن اموزگاران برای تعامل کم و بیش  نسبت به روند معمول ان، دارای تاثیر زیادی بر روی کارایشان نمی باشد. بطور اساسی، زمانی که آموزش به سطح تعاملی خاصی رسید، ( تقریبا آموزش مبتنی بر مراحل)، کاهش در میزان تعامل ظاهرا به صورت نزولی و اغلب با بازده ناچیز می باشد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:23 ق.ظ

تحقیق و تدریس در حوزه آموزش پرستاری

عنوان انگلیسی مقاله: Geography: Research and teaching in nurse education
عنوان فارسی مقاله: تحقیق و تدریس در حوزه آموزش پرستاری.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به طرح این موضوع می پردازد که چگونه علم جغرافیا می تواند در آموزش پرستاری ادغام گردد. در یک سطح، تحقیق در ارتباط با آموزش پرستاری از نظر جغرافیا می تواند به درک علمی کنونی از جا به جایی در مکان که تجارب علمی را ایجاد می کند و بازدهی را تحت تاثیر قرار می دهد، بیافزاید. در سطح دیگر، به عنوان بخشی از دوره پرستاری، آموزش مفاهیم موضوعات از نظر جغرافیایی به دانشجویان، دیدگاه منحصر به فردی را در آن ها در مورد موضوعات اصلی به وجود می آورد.
کلیدواژه : فضا، مکان، آموزش پرستاری، جغرافیای سلامت.
در ابتدا بحث باید به این موضوع اشاره کرد که، مجموعه ای از تحقیقات مربوط به پرستاری در سال های اخیر انجام شده است که دارای جنبه های جغرافیایی مجزایی می باشد. چنین فعالیت هایی تا به امروز حقایقی را در ارتباط با تحقیقات مربوط به پرستاری و جغرافیای انسانی و همچنین ارتباطات منظمی را برای چندین دهه ایجاد کرده است. با معکوس کردن تغییرات و جنبه های متنوع جغرافیای سلامت، تعداد زیادی از این تحقیقات به درک و فهم چنین مکان هایی به عنوان یک پدیده قدرتمند اجتماعی و فرهنگی می پردازد. در چنین مفهومی، مکان ها دارای ارتباطات نیرومند، یعنی توسط افراد مورد مذاکره و استفاده قرار می گیرند – و به صورت نمادینی مرتبط و تعیین می گردند و به انعکاس رفتار انسانی می پردازند. در واقع، به دست آوردن تجربه از مکان های مختلف از طریق اجتماعی شدن در آن مکان ایجاد می گردد و باعث ایجاد احساسی در ارتباط با آن مکان می گردد. فرضیات نظری مهمتر ارتباط  با جغرافیای سلامت و بررسی های جغرافیایی مربوط به پرستاری به این صورت می باشد که کسب تجربه در ارتباط با مراقبت های بهداشتی نمی تواند جدا از مکان هایی باشد که آن بدست می آید. به طور خلاصه، درک مطلوب مکان ها در جایی بین دانش مکان ها و درونی بودن مکان ها قرار دارد.
علاوه بر چنین نظریاتی، نظریات دیگری نیز در ارتباط با تحقیقات جغرافیایی در پرستاری توسط مقالاتی مورد بررسی قرار می گیرد. بنا بر گفته های اندرو، چنین بحث هایی بر مبنای مشاهداتی می باشد که در آن روابط فعال بین بیمار و پرستار تحت تاثیر تغییرات نظام سلامت قرار می گیرد. به طور خاص تر، مکان های جدیدتر در ارتباط با مراقبت های بهداشتی مانند خانه ها، مکان های ثابت و اقتصاد گذرا همانند بیمارستان ها، و افزایش موارد فیزیکی، عاطفی بین پرستار و بیمار همه عملا ارتباط مکانی را به وجود می آورند. علاوه بر این چنین موضوعی مطرح می شود که مشارکت مهم این رشته از تحقیقات تلاشی برای بازبینی محیط پرستاران که در طولانی مدت به عنوان یک عنصر مرکزی در مدل های مربوط به پرستاری به کار می رود می باشد. همچنین  این موضوع نیز ادعا می شود که تجزیه و تحلیل جغرافیایی یک مفهوم بازبینی شده و اختصاصی را در ارتباط با محیط ارائه می دهد. این موارد شامل تاکید و درک  در ارتباط با محیطی که در مربوط به افراد و موقعیت آن ها در ایجاد روابط و فرایند های تاریخی ترسیم شده است می باشد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:21 ق.ظ

آموزش الکترونیکی به عنوان ابزار آموزشی از طریق فناوری

عنوان انگلیسی مقاله: E- Learning as a a means of teaching through technology
عنوان فارسی مقاله: آموزش الکترونیکی به عنوان ابزار آموزشی از طریق فناوری.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
آموزش الکترونیکی به عنوان یک ابزار آموزشی می باشد که  به ترکیب خود انگیزشی، ارتباط، بازدهی و فناوری می پردازد. چون تعامل اجتماعی محدودی در این مورد وجود دارد، دانش آموزان می بایست در خودشان انگیزه ای ایجاد کنند. این جداسازی که در بطن آموزش های الکترونیک قرار دارد، دانش اموزان را ملزم می کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و معلمان را خیلی اوقات ملزم می کند تا فعالیت های درسی تعیین شده  خود را انجام دهند. آموزش الکترونیک کارآمد می باشد زیرا باعث از بین رفتن فاصله ها و به دنبال آن مسافت ها می گردد. فاصله ها از بین می رود زیرا محتوای آموزش الکترونیک، توسط رسانه ها، که از پایگاه های مجهز به کامپیوتر و ابزارهای دیگر فناوری دسترسی به اینترنت ، قابل دسترس است، طراحی می گردند. آموزش الکترونیک یک عبارت انعطاف پذیر می باشد که به توصیف ابزارهای آموزشی از طریق فناوری می پردازد. انواع متفاوت آموزش الکترونیک بر مبنای موارد زیر می باشند:
- ابزارهای ارتباطی
- برنامه زمانی
- ساختار دسته بندی آموزش الکترونیک
فناوری بکار گرفته شده
تکامل آموزش الکترونیک
نویسنده: دن هومسفر
تا 10 سال پیش، آموزش نه از طریق کامپیوتر، بلکه از طریق معلمان واجد شرایط در کلاس درس انجام می گرفت. به دنبال پیشرفت فناوری، شرکت ها شروع به ادغام آموزش با کامپیوتر کرده و حوزه آموزش الکترونیک شروع به توسعه کرد.
در اوایل دهه 1990، بسیاری از شرکت ها از آموزش ها بر مبنای نوار ویدئویی برای کارکنانشان استفاده می کردند. در این مورد، صنایع، معرف بازار کوچکی در این زمینه بوده اما مقیاس آن در مقایسه با کاربردهای مهم امروزی ناچیز بود. ایده قرار دادن آموزش ها از طریق ویدئو بسیار خوب بود، اگرچه در حوزه های محدودی بر مبنای نیاز کاربران بوده، نگهداری آن بسیار هزینه بردار بود و نمی توانست به راحتی بروز گردد. همچنین این مشکل برای کارکنان وجود داشت تا تجهیزات مورد نظر را برای تماشای ویدئو پیدا کنند. این ویدئوها همچنین دارای اثر متقابل محدودی بوده اند که تقریبا ایجاد پیشرفت و انجام ارزیابی را غیرمحتمل می کرد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:07 ق.ظ

تحقیق بررسی آثار مهاجرت به تهران

عنوان کامل: آثار مهاجرت به تهران
دسته: روانشناسی -اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 273
______________________________________________
بخشی از مقدمه:
 مهاجرت و تغییرات سکونتی بهمراه کاهش جمعیت در مبدأ و افزایش آن در مقصد است که همراه آن تعییرات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد مختلف شکل می گیرد.
این تحقیق بر آن است تا بررسی نماید مهاجران و عوامل گرایش آنان به نوعی از فعالیت و اعمالی که در اجتماع عرف نبوده و به طرقی ناهنجاری بوجود می آورد ، عواملی که براثر تغییرات جغرافیایی محل زندگی تغییرات اجتماعی را در شهر تهران بوجود آورده این جمعیت از گوشه و کنار کشور در شهر تهران متمرگز شده  تنوع جمعیتی را بوجود می آورند . جمعیتی که بنا به دلایلی خانه و کاشانه خود را در زادگاه بومی و کوچک خود رها کرده و با انگیزه و اهداف خاص و یا در اثر ناملایمات اقتصادی و اجتماعی با گرایش به انحرافات اجتماعی در کلان شهر تهران سکنی گزیده اند.
چگونگی گسترش و تمایلات فردی و اجتماعی مهاجران در انتخاب جغرافیای سکونت و ارتباط اجتماعی و یا تصادفی آنان به انحرافات در محل سکونت و پراکندگی جرم های غالب در شهر تهران از عمده اهداف تحقیق بوده و سعی دارد تا بررسی کند چه درصدی از زندانیان در شهر تهران مهاجران روستایی هستند و مکان یابی آنان را با جرم و انواع آن بسنجد.
یکی از جنبه های مورد بررسی در خصوص مهاجرت ، بررسی چگونگی کشیده شدن مهاجرین به سوی نوعی از فعالیتها و اعمالی است که از نظر اجتماعی ، به دلایل مختلف و از نظر مقررات ، انحراف اجتماعی تلقی می شود. یکی از حوزه های تحقیق در مورد انحرافات اجتماعی ، بررسی توزیع جغرافیایی انحرافات اجتماعی است ، در این بررسی یکی از جنبه های مطالعه بررسی مبدأ مهاجرین و تمایل آنها به نوعی از انحرافات اجتماعی است که می تواند ریشه در شرایط زیست محیطی ویژگیهای اجتماعی اقتصادی داشته باشد.
این بررسی جغرافیای انحرافات اجتماعی را نشان می دهد به عبارت دیگر بررسی می شود مهاجرانی که از نقاط مختلف کشور به سمت تهران می آیند آیا به سمت نوع خاصی از انحرافات کشیده می شوند؟ یعنی آیا جرم بهمراه مهاجر (روستایی) به تهران می آید. می خواهیم بدانیم مهاجرین (روستایی) در بین منحرفین اجتماعی چه جایگاهی را به خود اختصاص می دهند و نیز توزیع جغرافیایی انحرافات مختلف اجتماعی را در جامعه مهاجرین روستایی کلانشهر تهران بررسی نمائیم.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:06 ق.ظ

تحقیق و مقالات پیرامون ازدواج خویشاوندی

عنوان کامل:نظرات و مقالات مختلف پیرامون ازدواج خویشاوندی 
دسته: روانشناسی -اجتماعی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 153
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
تعریف ازدواج خویشاوندی:
الف) تعریف نظری: افرادی كه دارای جد یا اجداد مشترك می باشند و در نتیجه از اجداد مشترك خود ژنهای یكسانی دریافت كرده اند، خویشاوند نامیده می شوند. درجه خویشاوندی دو فرد با نسبت ژنهای مشترك آنها بستگی دارد. افرادی كه یك دوم ژنهایشان مشترك است، خویشاوند درجه یك، افرادی كه یك چهارم ژنهایشان مشترك است، خویشاوند درجه دو و افرادی كه یك هشتم ژنهایشان مشترك است؛ خویشاوند درجه سه نامیده می شود. افرادی كه یك شانزدهم و یك سی و دوم ژنهایشان مشترك است، به ترتیب خویشاوند درجه چهار و پنج محسوب می شوند. 
(امیرخانی، 1372، ص 512)
ب) تعریف عملی: منظور ازدواج خویشاوندی والدین زوج نا بارور و ازدواج خویشاوندی خود زوجین می باشد كه حداكثر تا ضریب خویشاوندی 512/1 خویشاوند فرض شده و بعد از آن غیر خویشاوند تلقی می شود. در این مورد به گفته‌های افراد فوق اكتفا می شود. 
(امیرخانی، 1372، ص 512)
 ازدواجهای فامیلی
در بعضی از موارد ازدواجهای فامیلی- مانند ازدواج دختر عمو و پسر عمو، دخترخاله و پسرخاله، دختر دایی و پسر عمه ممكن است مشكلاتی از جهت تولید نسل به وجود آید. مثلاً: فرزندانشان بیمار و یا ضعیف و یا ناقص شوند. این مساله، ثابت شده است و جای انكار آن نیست.






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-07:03 ق.ظ

تعیین مشخصه های اینورتر تراشه هاى نیمه هادى اکسید فلزى تکمیلى غیر-معمولی جدید

جهت اخذ درجه کارشناسی
عنوان کامل: بررسی خوردگی فلزات 
دسته: شیمی - مهندسی مواد
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: 97
______________________________________________________
بخشی از مقدمه:
-مثال هایی از خوردگی:
-تعریف:
جامع ترین تعریف خوردگی، تخریب مواد در اثر واكنش با محیط اطراف است. از لحاظ كاربردی، كلمه مواد به كلیه اجزاء ماشین ها، تجهیزات فرایندها و سایر محصولات اطلاق می شود كه شامل فلزات، پلیمرها و سرامیك ها می باشد و محیط ها نیز مایع یا گاز می باشند گرچه تحت شرایط خاصی واكنش های جامد- جامد نیز ممكن است ایجاد خوردگی كند. در زیر مثال های برای درك بهتر از فرایند خوردگی آمده است كه ابتدا رایج ترین موارد و سپس مواردی كه خاص تر می باشد ذكر شده است. 
-زنگ زدن فولادها در آب یا هوای مرطوب یا محیط های اسیدی مانند تانك ها و لوله های آب، اتومبیل و سازه های فولادی 
-خوردگی آلیاژهای پایه آهن در فرایندهای شیمیایی 
-خوردگی پره های توربین در توربین های گازی در اثر گازهای داغ ناشی از احتراق 
-خوردگی آلیاژهای پایه آهن توسط فلزات مایع 
-SCC و حفره دار شدن فولاد زنگ نزن در آب دریا
-مكانیزم های خوردگی:
از آن جا كه تعریف خوردگی بسیار وسیع است تعداد مكانیزم های آن گسترده است یكی از مكانیزم های رایج خوردگی، انتقال آن، مولكولی یا یونی است كه در فصل مشترك ماده رخ می دهد. این انتقال ها شامل چند مرحله است و كندترین مرحله ها كنترل كننده سرعت نهایی این واكنش ها است. البته در مورد خوردگی این سرعت باید حتی الامكان كم باشد. زیرا این فرایندها را نمی توان مستقیما در مقیاس اتمی مشاهده كرد و لازم است تا مكانیزم های احتمالی را اندازه گیری و مشاهدات غیر مستقیم را به دست آورد. هنگامی كه خوردگی الكتروشیمیایی رخ می دهد می توان مكانیزم ها را با اندازه گیری جریان و پتانسیل الكتریكی به دست آورد. از آن جایی كه خوردگی الكتروشیمیایی شامل آزاد شدن یون ها در محیط و حركت الكترون ها در ماده است این مكانیزم تنها در صورتی می تواند رخ دهد كه محیط حاوی یون ها و موادی باشد كه حاوی الكترون هستند.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-06:22 ق.ظ

بهبود روش گوس

عنوان انگلیسی مقاله: Improving the Modified Gauss-Seidel Method for Z-Matrices
عنوان فارسی مقاله: بهبود روش گوس – سایدل اصلاح شده برای ماتریس های Z.
دسته: ریاضی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در سال 1991، آ. د. گوناواردنا و همکارانش گزارش کردند که نرخ همگرایی روش گوس – سایدل با ماتریس پیش شرط I+S برتر از روش تکراری پایه می باشد. 
در این مقاله، طرحی را برای بهبود روش گوس – سایدل اصلاح شده پیشنهاد می کنیم و به بررسی همگرایی می پردازیم. در نهایت، نشان می دهیم که این روش منجر به بهبود قابل توجهی در نرخ همگرایی می شود.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:یکشنبه 27 اردیبهشت 1394-06:16 ق.ظ

تحقیق بررسی سیستم های کانبان

عنوان کامل: کانبان
دسته: مدیریت
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 53
_______________________________________________
بخشی از مقدمه:
 (تمرکز این تحقیق بر پیاده سازی سیستم تولید بموقع در کف کارگاه است. تکنیک هایی که در این سطح مورد استفاده قرار می گیرند. به واسطه توجه فزاینده به تکنیک های تولید ژاپنی، به خوبی مستند گردیده ونحوه کار آنها مشخص است (APICS 1985، اسکانبرگر 1982  و ماندن 1983 ). سیستمی که تحویل بموقع را در سطح کف کارگاه اجرا می کند. به عنوان سیستم کانبان شناخته شده و کارتهای مورد استفاده در آن، کارت های کانبان نامیده می شوند. بنابراین به منظور ایجاد تمایز هرجا منظور سیستم مذکور بود از سیستم کانبان و هر جا منظور کارت های آن بود از عبارت کارت کانبان استفاده می شود. بحث در این تحقیق بر روی پیاده سازی JIT در کف کارگاه متمرکز بوده و به نحوه اجرای سیستم JIT در مورد تامین کنندگان خارجی نمی پردازد.
پیش از تحلیل نحوه عملکرد کارت های کانبان، تفاوت میان سیستم های فشاری و کششی در کنترل تولید مورد بحث قرارگرفته و به دنبال آن سیستم تولید تکراری که کارتهای کانبان در ان به موثرترین شکل عمل می کنند، بررسی می گردد.
سیستم کانبان
 سیستم کانبان در کارخانجات خودروسازی تویوتا در ژاپن، به عنوان برنامه ای برای هموار سازی جریان محصولات  در طول فرآیند تولید توسعه پیدا کرد. هدف آن بهبود بهره وری سیستم و ایجاد اطمینان از درگیر شدن کارگر ، و مشارکت وی در دستیابی به این بهره وری بالا می باشد. این مهم با بکارگیری ابزارهای دیداری   برای مشاهده جریان محصولات در طول سیستم تولیدی، و نیز مشاهدة سطوح موجودی امکان پذیر می گردید. طی گذر زمان، سیستم کانبان به عنوان ابزاری برای کنترل فعالیت تولید به منظور دستیابی به اهداف JIT و مدیریت عملیات تولید به موقع، توسعه بیشتری یافت. سیستم کانبان همچنین به عنوان یک سیستم ا طلاعاتی عمل کرده و به کنترل مقادیر تولیدی در کلیه مراحل فرآیند ساخت و مونتاژ کمک می نماید.
برخلاف سیستم های کنترل فعالیت تولید در MRP که به سیستم های فشاری معروفند، به کانبان به عنوان یک سیستم کششی نگریسته می شود. پیش از بحث مفصل راجع به سیستم کانبان، تفاوت های میان سیستم های فشاری و کششی کنترل تولید به اختصار تشریح می گردد.






داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




  • تعداد صفحات :82
  • ...  
  • 6  
  • 7  
  • 8  
  • 9  
  • 10  
  • 11  
  • 12  
  • ...  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات