درباره وبلاگ

آرشیو

آخرین پستها

پیوندها

نویسندگان

ابر برچسبها

آمار وبلاگ



Admin Logo
themebox Logo


نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-04:14 ق.ظ

مقاله رقابت علف هرز در محصول ذرت تحت زمانبندی متفاوت

عنوان انگلیسی مقاله: WEED COMPETITION IN MAIZE CROP UNDER DIFFERENT TIMINGS FOR POST-EMERGENCE WEED CONTROL
عنوان فارسی مقاله: رقابت علف هرز در محصول ذرت تحت زمانبندی متفاوت برای کنترل علف هرز بعد از ظهور. 
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تأثیر رقابت زود هنگام علف هرز  بر سر محصول ذرت پرورش یافته در Waikato تعیین شد. ذرت در سه محیط متفاوت پر از علف هرز (بدون علف کش)، grass weeds (علف کش پیش از ظهور) و علف های هرز برگ پهن (melolachlor  پیش از ظهور) قرار داده شد. علف های هرز بر جای مانده با نیکوسولفورون بعد از ظهور (g60 در هکتار) بعد از دوره های متفاوت رقابت کنترل شدند و علف های هرز موجود در گلدان ها یا ظروف در ادامه ازمایش برداشته شدند. علف های هرز که به مدت 4 هفته بعد از ظهور کاملاً بدون کنترل گذاشته بودند محصول خالص را به طور معنی دار کاهش دادند. بعد از اینکه در علف کش بیش از ظهور استفاده شد، علف های هرز برجای مانده بعد از حدود 6 هفته با علف هایی که در مقایسه با علف های هرز برگ پهن تاثیر بیشتری داشتند. شروع به کاهش محصول ذرت کردند. دوره واقعی قبل از آغاز تاثیر علف های هرز بر رشد محصول و محصول ظاهراً با زمانی که علف های هرز برای موفقیت در پوشش کامل زمین صرف کرده بودند ارتباط داشت.
کلیدواژه: ذرت، رقابت، کنترل علف هرز، پوشش زمین، بعد از ظهور.
مقدمه: 
با وجود اینکه ذرت (zea mays) یک گیاه بلند و پر انرژی است اما در برابر رقابت علف های هرز آسیب پذیر است. و طبق گزارشات، خسارت بیش از ٪30 مواجه می شود. (Rah man, 1985). به همین خاطر، بسیاری از محققان رقابت علف هرز در این گروه را در اقدامی مدلسازی کرده اند تا آستانه و کاهش محصول را پیش بینی کنند (McDonald و 1999Riha؛ Ngouajio و دیگران 1999). با اینحال در منطقه Waikato که بانک بذر علف هرز بسیار فراوان است (Rah man و دیگران 1996)، نشان داده شده است که رقابت علف های هرز کنترل نشده منجر به کاهش 70 درصدی محصول می شود. (Rah man و James، 1994؛James و Rah man، 1992).





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-04:01 ق.ظ

ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

عنوان انگلیسی مقاله: Quest For identity
عنوان فارسی مقاله: در جست‌ وجوی هویّت.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هویّت چیست؟ اول از همه اینکه هویّت یک فرآیند است نه یک چیز «یافت شدنی». شاید بتوان آن را به رد پایی تشبیه کرد که تمدن در طول حرکتش در تاریخ از خود بجا می‌گذارد. این رد پا همان فرهنگ، یا هویّتِ آن  تمدن است.
دوم اینکه هویّت به سبب فرآیند بودنش نمی‌تواند مصنوع باشد. ما هویّت‌مان را در مواجهه با آنچه که تصور می‌کنیم مشکلات واقعی‌مان است، سر و شکل می‌دهیم. فی‌المثل اروپایی‌ها پیشروان انقلاب صنعتی بودند، بی آنکه دل‌نگران هویّت خود باشند. این کشورها به سبب کوشش‌هایشان در این زمینه، ثروت بسیاری اندوختند امّا همچنان فرانسوی، انگلیسی یا آلمانی باقی ماندند.
سوم اینکه هویّت امری خود‌آگاه نیست. مثلاً شاید بتوانیم دربارة منطق فرانسوی (فرانسوی بودن) سخن بگوییم امّا مردم فرانسه نمی ‌کوشند این منطق را به‌ دست آورند بلکه صرفاً تلاش می‌کنند معقول و منطقی باشند. این ما هستیم که می‌گوییم: « فلان چیز خیلی فرانسوی است».
ما با ادراک خود و محیط‌مان است که هویّت خویش را می‌یابیم. هر کوششی برای میانبر زدن و کوتاه کردن این فرآیند فهم یا ساختن و جعل هویّت، لاجرم به زیان همة ما خواهد بود. این کار نوعی فریب و تقلب، یا نوعی علامت‌دادن است. «علامت»  آشکارا با «نماد»  تفاوت دارد، چرا که تلویحاً متضمن نوعی واکنش از سنخ واکنش پائولوفی  است؛ یعنی واکنشی است مجعول. همچنانکه شخصی پرچمی را تکان می‌دهد و دیگران از جا می‌پرند و ادای احترام می‌کنند.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-03:17 ق.ظ

مقاله اعتیاد به اینترنت در نوجوانان تایوانی

عنوان انگلیسی مقاله: Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia
عنوان فارسی مقاله: مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد . 
کلیدواژه ها: کارآفرینان مسلمان، مصادیق الشریعه، مسئولیت های اجتماعی، عامل موفقیت، دستاورد. 
1-مقدمه:
مسئولیت اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود، و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-02:52 ق.ظ

ترجمه مقاله باکتری خوار (ویروس حمله کننده به باکتری)

عنوان انگلیسی مقاله: Bacteriophage
عنوان فارسی مقاله: باکتری خوار (ویروس حمله کننده به باکتری)
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
باکتری خوار( bacteriophage ) که مختصرا آن را phage می نامیم، ویروسی می باشد که به آلوده کردن باکتری و تکثیر درون ان می پردازد. منشاء لغوی آن کلمه bacteria و کلمه یونانی phagein که به معنی بلعیدن می باشد. باکتری خوارها متشکل از پروتئین هایی می باشند که ژنوم DNA  یا RNA  را احاطه می کنند، و می توانند شامل ساختارهاینسبتا ساده و یا پیچیده باشند. ژنوم ان ها می تواند به رمزگذاری حداقل 4 ژن  و حداکثر بیش از صدها ژن بپردازد. باکتری خوار به دنبال تزریق ژنوم خود درون سیتوپلاسم، درون باکتری تکثیر می شود. باکتری خوارها به عنوان رایج ترین و متنوع ترین موجودات در زیرست کره می باشند.
باکتری خوارها به طور وسیعی در محل هایی توزیع می گردند که میزبان های باکتری در آنجا قرار دارند همانند خاک یا روده حیوانات. یکی از متراکم ترین منبع طبیعی باکتری خوارها و ویروش های دیگر آب دریا می باشد، به صورتی که بیش از 9×10 ویریون (ویروس آلوده) در هر میلیمتر در کف حصیرهای میکروبی سطوح وجود دارد، و بیش از 70% از باکتری آبی توسط باکتری خوارها آلوده شده اند. آن ها بیش از 90 سال به عنوان گزینه ای برای انتی بیوتیک ها در شوروی سابق و اروپای شرقی ، همچنین فرانسه مورد استفاده قرار گرفته اند. آن ها به عنوان روش درمان موثری در برابر تغییرات مقاومتی بسیاری از باکتری ها به جای چندین دارو مورد استفاده می باشند.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-02:16 ق.ظ

مقاله نظریه هوش چندگانه گاردنر

عنوان انگلیسی مقاله: The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility
عنوان فارسی مقاله: مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش‌آموزان 
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
با افول روان شناسی رفتارگرایی  و ظهور روان‌شناسی شناختی، به ویژه رویکرد سازنده‌نگردر یادگیری، دانش‌آموز نه به عنوان دریافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفریننده ساختارهای شناختی خویش تلقی می‌شود. او باید ضمن دریافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه‌های پیشین مرتبط سازد، آموخته‌هایش را سازمان دهد و آنها را برای حل كردن مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیتهای تازه به کار ببرد (پراوات و فولدن، 1994). 
نسل آینده در دنیایی زندگی خواهد کرد که به شیوة تفکر دقیق و پیچیده‌تری نیاز خواهد داشت تا با برخورداری از اندیشه سلیس و مهارتهای اساسی، خود را با شرایط همواره متحول زمان، سازگار کند.
مطالعات اخیر نشان داده است که نه تنها هوش و استعدادهای شناختی، بلکه ویژگیهای هیجانی (به ویژه هوش هیجانی) و مهارتهای اجتماعی نیز در سازمان‌دهی فرایند یادگیری نقش اساسی دارند (کلنوسکی، 2002). ویژگیهایی مانند مهارت در روابط اجتماعی و درک درست احساسات دیگران و پذیرش آن، با چگونگی یادگیری پیوند تنگاتنگ دارند.
برای اینکه اهداف نظام آموزشی تحقق یابد، باید اصول زیر را که برگرفته از نظریه گاردنر (2004) است، مورد توجه قرار داد:
•به‌خلاف دیدگاه سنتی دربارة هوش، یادگیری تنها از راه به کارگیری تواناییهای شناختی به دست نمی‌آید، بلکه دیگر انواع هوش نیز که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت، در فرایند یادگیری نقش اساسی دارند.
•افراد در فرایند یادگیری، پردازش اطلاعات و حل كردن مسئله، برحسب نوع و سطح تواناییهای هوشی خود از راهبردهای متفاوت استفاده می‌کنند.
•برای اینکه معلم بتواند برای دانش‌آموزان تجارب مناسب یادگیری فراهم كند، باید استعدادهای آنان را به درستی بسنجد، سپس آنان را راهنمایی کند تا با به کاربستن حداکثر ظرفیت هوش و استعداد خود در جهت هدفهای آموزشی بکوشند.
دستیابی به اصول بالا مستلزم آن است که در سنجش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان به جای تأکید محض بر هوش کلامی ـ زبانی و ریاضی ـ منطقی ـ که به سبب تفاوتهای فردی و گروهی دانش‌آموزان در الگوهای متفاوت هوش چندگانه گاردنر ناعادلانه است‌ـ نیازها، الگوهای هوشی و راهبردهای یادگیری دانش‌آموزان براساس نظریه هوش چندگانه مورد توجه قرار گیرد (لزیر، 1992؛ 1991 Lazear).





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-02:13 ق.ظ

مقاله اکسایش گلیکول میتوکندری در تنفس نوری گیاهان

عنوان انگلیسی مقاله: Mitochondrial glycolate oxidation contributes to photorespiration in higher plants
عنوان فارسی مقاله: اکسایش گلیکول میتوکندری در رابطه با تنفس نوری در گیاهان بلند.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اکسایش گلیکول در گلیوکسیل، مرحله ی واکنشی مهمی در تنفس نوری می باشد. گیاهان زمینی و خزه ی سبز کاروفیسین، گلیکول موجود در پراکسیسم را با استفاده از اکسیژن به عنوان عامل مشترک با اکسیژن ترکیب می کنند، در حالیکه  خزه ی سبز کاروفیسین  از دی هیدروناژ گلیکول میتوکندری (GDH) به همراه عوامل مشترک آلی استفاده می کند. تحلیل های قبلی وجود GDH را در میتوکندری آرابیدوپسیس تالیانا نشان دادند (AtGDH). در این بررسی، سهم AtGDH در تنفس نوری مشخص شده است. هر دو فعالیت GDH میتوکندری و فراوانی RNA تحت شرایط رشد تنفس نوری تنظیم شده اند. آزمایش ها نشان دادند که اکسایش گلیکول در استخراج های میتوکندری برای انتشار CO2 ترکیب می شود. این اثر می تواند با افزودن فاکتورهای موثر در بیماری برای آمینوترانسفراز تقویت یابد ولی با افزودن گلیسین جلوگیری می شود. رشته های الحاقی T-DNA برای AtGDH ، کاهش چشمگیری را در فعالیت GDH میتوکندری و انتشار CO2 از گلیکول نشان می دهند. بعلاوه، تنفس نوری در این رشته های جهش یافته در مقایسه با نوع مونه وحشی کاهش می یابد که با تعیین شکافت CO2 و نسبت گلیسین/سرین تحت شرایط رشد تنفس نوری پخش می شود. داده ها نشان می دهند که اکسایش گلیکول میتوکندری سهمی در تنفس نوری در گیاهان بلند دارد.  این مورد نشان دهنده حفظ تنفس نوری کلروفیسین در استرپتوفیت، با وجود تکامل پراکسیسم نوع برگی می باشد
کلیدواژه: دی هیدروناژ گلیکول، تنفس نوری، تکامل گیاه، استرپتوفیت
مقدمه :
گیاهان زمینی، گروه مونوفیلیتی (تک ریشه ای) می باشند که از خزه های سبز بیرون می آیند. نزدیک ترین نسبت ها در گیاهان زمینی باقی مانده در خزه سبز کلروفیسین یافت می شوند. هر دو گونه اغلب تحت عبارت استرپتوفیت براساس هر دو شواهد مولکولی و یاخته شناسی رده بندی می شوند. یک ویژگی مهم مشترک بین استرپتوفیت ها وجود پراکسیسم نوع برگی حاوی GO به عنوان آنزیم کلیدی می باشد.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-01:16 ق.ظ

مقاله بررسی علم هیپنوتیزم

عنوان انگلیسی مقاله: ?What Is Hypnosis
عنوان فارسی مقاله: هیپنوتیزم چیست؟
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 4
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هیپنوتیزم دقیقاً چیست؟ هر چند تعاریف گوناگونی برای آن وجود دارد امّا انجمن روان‌شناسی آمریکا هیپنوتیزم را به عنوان «یک تعامل مشترک که در آن، شرکت‌کنندگان به تلقینات هیپنوتیزم کننده پاسخ می‌دهند» تعریف کرده است.  با وجودی که هیپنوتیزم بیشتر به خاطر کارهای عامه‌پسند، مثلاً درخواست انجام کارهای مضحک یا غیرمعمول از افراد، معروف و شناخته شده، امّا ثابت شده است که این روش دارای فواید درمانی و بهداشتی، به ویژه در کاهش درد و اضطراب می‌باشد. همچنین به نظر می‌رسد که هیپنوتیزم بتواند نشانه‌های بیماری زوال عقل  را کاهش دهد. 
هیپنوتیزم چگونه عمل می‌کند؟ 
هنگامی که واژه «هیپنوتیزم کننده» را می‌شنوید چه چیزی به ذهنتان می‌آید؟ این واژه در ذهن بسیاری از مردم، تصویر آدم خبیثی را که با تکان دادن نخ یک ساعت جیبی به شکل پاندول در جلوی چشمان فرد ساده‌دلی او را به خواب مصنوعی می‌برد، تداعی می‌کند.
به گفته جان کیلستروم، «هیپنوتیزم کننده، فرد دیگری را هیپنوتیزم نمی‌کند بلکه همانند نوعی مدرس یا راهنماست که وظیفه‌اش کمک به فرد برای هیپنوتیزم شدن است.» هر چند هیپنوتیزم غالباً به عنوان یک حالت خلسه شبیه به خواب توصیف گشته امّا بهتر است آن را حالت یا وضعیتی بدانیم که مشخصه‌اش توجه متمرکز، تلقین‌پذیری شدید و خیال‌پردازی فعال است. 
هیپنوتیزم چه تأثیراتی دارد؟ 
تجربه هیپنوتیزم از یک فرد به فرد دیگر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از کسانی که هیپنوتیزم شده‌اند اظهار کرده‌اند که در حین آن، نوعی احساس رهایی، عدم وابستگی یا آرمش زیاد داشته‌اند، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند که حس می‌کردند که اعمالشان خارج از اراده خودآگاه و هشیارشان صورت می‌گرفته است. بعضی افراد نیز ممکن است تحت هیپنوتیزم کاملاً هشیار باقی بمانند و حتی قادر به مکالمه با دیگران باشند.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-01:15 ق.ظ

مقاله جنبه های فنی پروتئومیک کارکردی در گیاهان

عنوان انگلیسی مقاله: Technical aspects of functional proteomics in plants
عنوان فارسی مقاله: جنبه های تکنیکی پروتئومیک کارکردی در گیاهان.
دسته: زیست شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 15
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
از زمان تکمیل توالی های ژنومی ارگانیسم های متعدد ، تجزیه و تحلیل پروتئوم توجهات را به تعیین کارکرد و شبکۀ کارکردی پروتئین ها معطوف کرده است.این تجزیه و تحلیل با جدا سازی و شناسایی پروتئین ها، تعیین کارکرد و نقش آنها و شبکۀ کارکردی و ساخت یک پایگاه داده ای مناسب حاصل می شود. پیشرفت های بسیاری در زمینۀ جداسازی و شناسایی پروتئین ها مانند الکتروفروز دو بعدی ،کروماتوگرافی نانو مایع و طیف سنجی جرمی به سرعت حاصل شده اند. برخی تکنولوژی های جدید مانند طیف سنجی جرمی بالا- پایین  و خاص سازی میل ترکیبی پشت سر هم  بوجود آمده است. این روش ها امکان تجزیه و تحلیل توان عملیاتی زیاد کارکرد و شبکۀ کارکردی پروتئین ها در گیاهان را فراهم می کند. اما برای رسیدگی به اطلاعات زیاد حاصل از این تجزیه و تحلیل های پروتئوم ، روش ها و نرم افزارهای پیچیده تری لازم است. پیشرفت و انطباق این تکنیک ها ، تجزیه و تحلیل برش عمودی پروتئین ، شناسایی تغییرات بعد از ترجمه و فعل و انفعال پروتئین پروتئین را آسان می کند که برای روشن سازی وظایف پروتئین حیاتی است. 
کلیدواژه: پروتئوم،طیف سنجی جرمی، برش عمودی پروتئین ، تغییرات بعد از ترجمه،  فعل و انفعال پروتئین , پروتئین، گیاه





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 

نویسنده :ماهان ما
تاریخ:چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394-01:12 ق.ظ

مقاله بهبود بازدهی یادگیری در مدارس - مدیریت مدارس

عنوان انگلیسی مقاله: School-based Management: Reconceptualizing to Improve Learning Outcomes
عنوان فارسی مقاله: مدیریت مبتنی بر مدارس؛ مفهوم سازی برای بهبود بازدهی در یادگیری
دسته: روانشناسی - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
غیر متمرکز کردن امور آموزشی یک پدیده جهانی می باشد. اما در یک مفهوم موارد پنهان آن بیش از موارد آشکار می باشد.این مورد اغلب شامل واگذاری حق انتخاب به مدارس محلی و سطح جامعه می باشد. اما دو مشکل بزرگ همچنان وجود دارد؛ ابتدا اینکه در تمام موارد، جنبه های کلیدی حق اختیار در سطوح مرکزی و منطقه ای باقی می مانند. در چنین مفهومی، غیر متمرکزسازی به عنوان یک نام بی مسمی می باشد. دوم اینکه زمانی که فرایند غیر غیر متمرکزسازی  واقع می گردد، معمولا اشاره ای به عناصر ساختاری اشاره دارد ( همانند شورای مبتنی بر محل)، بنابراین منجربه  از دست روفتن فعالیت ها و ظرفیت های روزمره منجر به بهبود فعالیت های مدارس می شود، می گردد. 
آن چه که ما را به سمت جلو سوق می دهد درک وسیع تری از این موضوع می باشد که، a) تحت چه شرایطی، مدیریت بر مبنای مدارس، بهترین نتیجه را ایجاد کرده و b) نقش های نسبی و روابط بین مدارس/جوامع و منطقه/مرکز چه می باشد.
مقاله موجود این سوالات را به صورت چهار موضوع مطرح می کند. در ابتدا اینکه ما به طور مختصر به بررسی تحقیقات منابع غربی برای تعیین این موضوع می پردازیم که چرا مدیریت مدارس (SBM) معمولا موفقیت آمیز نمی باشد. دوم ما به بررسی مقالات جدید که به باز کردن موارد مربوط به مدیریت مدارس ((SBM می پردازند، اشاره می کنیم تا شرایط و فرایندهایی را که SBM تحت آن کار می کند،تعیین کنیم . به طور قابل توجه این موارد شامل شرایط درونی مدارس و جوامع و زیرساخت های بیرونی می باشد. سوم، ما بررسی های اخیر را در ارتباط با تعیین شباهت ها و تفاوت ها در ارتباط با تحقیقات کشورهای غربی ادامه می دهیم. ما به طور خاص، به سومین بخش در ارتباط با پروژه هایی که نتایج مورد نظر را مد نظر قرار می دهند، توجه می کنیم. در بخش چهارم، ما کاربردهای استراتژیکی اصلی برای ایجاد توسعه مدارس، که نتایج آموزشی را مد نظر قرار می دهند، به طور خلاصه بیان می کنیم.





داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 




  • تعداد صفحات :82
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6  
  • 7  
  • ...  
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic